16 mars 2014

Mat och träning

Fredagen började med gympass. Kör hela kroppen varje gång, men lätta ben. Kör 3•9, 3•7, 3•5, 3•3 rullande på passen nu. Öka vikterna varje pass och sen öka efter ett varv. Dvs körde jag bänk på 47,5 första varvet så blir det start på 50 andra varvet och sen tyngre och tyngre men färre reps. Vissa övningar håller jag kvar, men eftersom hela passet blir tyngre funkar det tycker jag. Tänker köra 4 varv och sen viloperiod och nytt upplägg. Sista varvet blir en utmaning. Får se hur det går. 


Mitt favoritlinne på och sen var det bara att köra. 


På kvällen körde vi riktigt god mat. Tips från en kollega. 

Stek på oxfilé ordentligt i stekpanna. Skär skåror i den och fyll med vitlökssmör och in i ugnen. 


Här ligger de och väntar på vitlöken. 

Råstekt skivad potatis. 


Som jag körde riktigt tunna skivor. Stek med smör och persilja. 


Bea till det. Mums!

Lördagen blev det en cykeltur igen. 9 mil blev det. Shiiiiiit, var helt chockad när jag kom hem. Det blev definitivt ingen löpning efter det. 



Mat skulle förberedas igen. Rosépepparbiffar. Mmmm vad goda de var. Recept kommer från matplatsen.net. Sök på den sidan. 

Grannarna kom på besök och vi pratatade och pratade. Trevligt som tusan!

Kaka till kaffet kommer också från matplatsen. Glasstårta med lime, hallon och browniebotten. Den kom väl till pass efter dagens sim och cykel också. 



Här höll jag nämligen hus i morse. 

Jag behöver nog inte säga att jag tillbringat mesta av denna dag i soffan efter all träningstid denna helg! Phu, men nöjd är jag. 53p till Tofstinas trimträningstävling på jobbet. Veckorekord för mig. 

Just det igår fixades klorna igen. Skönt och lättvindigt! Slappt och lite fåfängt också. Jajemän, det må så va. Jag gillar det. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar