29 januari 2013

Träningsprogram

Programmet bygger på ett lätt mm2k schema, med hög reps och lågreps. Jag har också dragit ut på tiden mellan passen så att det blir tre styrka i veckan. På tre veckor har jag kört igenom det som förut gjordes på två. Detta kör jag två gånger. Så på 6 veckor är schemat klart.Jag tar bort första och sista veckan på mm2k schemat som innehåller 12 pass. Det vill säga då har jag 8 pass kvar där teknik är huvudmålet. Detta är ju också för att det ska få plats mer konditionsträning, dvs löpning. Hoppas nu att underlaget blir bättre! Cyklingen vill jag också igång med!

Måndag: Löpning
Tisdag: Styrka press lågreps
Onsdag:Vila
Torsdag: Powerstep, Core
Fredag: Dragpass, lågreps
Lördag: Löpning
Söndag: Styrka press högreps

Måndag: Löpning
Tisdag: Styrka drag högreps
Onsdag:Vila
Torsdag: Intervaller löpning, Powerstep, Core
Fredag: Styrka press lågreps
Lördag: Löpning
Söndag: Styrka drag lågreps

Måndag: Löpning
Tisdag: Styrka press högreps
Onsdag: Vila
Torsdag: Powerstep, Core
Fredag: Styrka drag lågreps
Lördag: Löpning
Söndag: Styrka press lågreps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar