5 januari 2012

Träningsschema vårtermin

Försöker leta upp löpprogram som gör att man utvecklas och blir snabbare. Tror jag hittat ett som verkar bra. Det finns dessutom fler att välja på efter att man kört klart ett program.

Framöver kommer det se ut så här de veckor som jag kör färre styrkepass och är i en deffperiod. Cirka 6 veckor

Måndag: Löpning medelhårt kontrollerat tempo , ACM  och Core
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Löpning Intervall
Torsdag: Box som också är intervallbetonat
Fredag: Styrketräning
Lördag: Vila
Söndag: Långlöpning/Progressiv löpning Varannan vecka

Egentligen är det bättre att köra styrkan på lördagar och vila på fredagar. Vi får se hur det blir med det. Intervallträningen kan jag köra i samband med boxpasset också på torsdagar.

På uppbyggnadsperioden med 3 styrkepass kommer det se ut så här. Dessa perioder är uppbyggda 4+4 veckor, de två första i perioderna är lite lugnare styrkemässigt, då kör jag boxpassen, men hoppar över dessa de tunga perioderna. Jag kör progressiv löpning de två första veckorna och jogg de två sista.

Måndag: Löpning medelhårt kontrollerat tempo, ACM Core
Tisdag: Styrketräning
Onsdag: Vila
Torsdag: Löpning Intervall och 2 första veckorna box i varje period
Fredag: Styrketräning
Lördag: Löppass jogg/Progressiv löpning 2 veckor av varje
Söndag: Styrketräning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar