22 november 2011

Mina styrkeframgångar i tabellform

Coachen har gjort en tabell över mina styrkeresultat. Tanken är att det ska bli grafer över resultatet också, men det måste matteläraren knåpa på lite först. Inte så lätt!

Jag har legat länge på 55kg i bänkpress men ökat i antalet reps och set, vilket också är en ökning. Bänkpressen är det som gått segast framåt det sista dock. Hoppas på att fixa 3x3x60kg om dryga veckan. Däremot har jag gjort grymma framsteg i latsdragen. 10 kg på 9 månader. På benpressen har det också gått framåt, från 3x6 på 10 plattor till att fixa 20 stycken på raken på 10 plattor. Benpressen fegade jag lite med i början av min styrketräningsperiod förra året. Blev trött i benen. Nu har det snarare gett mig bättre löpning, fixar det bra!
Jag har valt att inte köra på ett maxryck i de olika utan på olika set med olika många reps. Det minska rrisken för skador. Har jag inte klarat ett mål så återkommer det i nästa träningsperiod. Varje rad är en träningsperiod. De gånger det bara står ett set har jag kört fler efteråt, men inte lagt med det då det är första setet som är rekord med antalet repetitioner på en vikt.
13 december för 1 år sedan körde jag max 6 stycken på 47,5 kilo i bänkpress. Nu värmer jag upp med 7 stycken på 47,5 kg i denna övning. Det är coolt.
Perioden jag kör nu är slut om en dryg vecka, återkommer med detta slutresultat. Jag har ökat mer på latsdragen denna period också tror jag.

Datum Vikt  Bänkpress  Latsdrag Benpress Konditionsträning
år,mm,dg (kg) (setxrepsxkg) (setxrepsxkg) (setxrepsxpl)
10,08,01 83 1x6x37.5
10,10,18  70 2x6x40
10, 12, 13 70 1x6x47.5 
11,02,04 72 1x9x50 1x12x45,3 Milen strax under 45 min
11,03,07 71 1x3x55 1x5x52
11,04,20 73 3x4x55 + 1x10x50  1x8x52 3x6x10
11,06,10 72 3x4x52.5 (7+5+5)x52 Milen runt 44 min
11,07,18 73 3x5x55 1x4x55 4x8x52 3x8x9
11,08,14 74.3 (2x2+1x1)x60  4x8x55 4x8x10
11,10,07 72,2 4x4x55  4x7x52 4x7x9
11,11,04 73 9x42.5 7x47.5 4x5x55 1x12x55 1x20x10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar