9 oktober 2011

Veckans träning v40

Okej!

Söndag: Löpning runt milen i bra tempo, det var riktigt gött denna dag och bra driv i stegen.
Måndag: Morgpn cykel 30 min, kväll löpning 8 km i bra tempo, ACM och Core samt cykel hem 30 min
Tisdag Styrka helkropp, gjutning på kvällen
Onsdag: Cykel 30 min morgon och kväll
Torsdag: Gjutning
Fredag: Helkropp styrka
Lördag: Outdoorpass, blandat intevallpass 75 min
Söndag: Promenad 4 km, samt garagebygge

Bygget ser jag inte som träning, men det är ju iallafall kroppsarbete.

Kommande vecka är meningen att bli lite av en återhämtningsvecka och det är dags att börja äta lit emer igen.

Vågen stod återigen på 72,2 kg och i bänken körde jag denna deffperiod 4*4 på 55kg. Bättre än förra deffperioden med andra ord. Minus 3 kg på kroppen från toppvikten på uppbyggnadsperioden.

Broder, med andra ord coachen tycker att jag ska dra ner på träningen lite nästa period då vi ska lägga på lite mer muskler. Svårt detta tycker jag. Jag har ju kört så här ett år nu och det går ju riktigt bra. men, jag får väl också börja fundera på hur kroppen fungerar med arbetet på jobbet, som just nu är lite tyngre än förut. Jag har gått med på att köra två veckor med 6 träningsdagar och två veckor med 5, så cyklar vi det under uppbyggnadsperioden.

Någon gång under året ska kroppen få känna på att gå ner till under 70 kg. Det blir nog framemot sommaren. Detta för att kunna springa lite fortare, men också för att klara av chins, se hur kroppen reagerar och hur det ser ut såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar