29 juni 2011

Nya träningsprogrammet

Nu har jag kört två pass på varje del på mitt nya träningsprogram, dvs 4 totalt. Det bygger på principen, varannan gång drag, varannan gång press. Jag tränar styrka 3 ggr i veckan. På två veckor har jag altså kört igenom kroppen 3 ggr. Jag ökar lite varje pass, och ska i slutet av perioden ligga på maxprestationer. Jag känner mig riktigt stark än så länge och det är gött att kötta på lite vad gäller repetitioner.

Idag blir det bänkpress på 50 kilo igen. Ingen match alls nuförtiden, om jag får vara lite kaxig. Det var inte längesedan det var förbannat tungt faktsikt.

Dock hade vikten inte gått upp som jag hade hoppats efter midsommar utan ner 1,5 kilo. Hmm... Märkligt detta, men det är väl för att jag inte har samma matrutiner som när jag jobbar kan jag tänka. Måste tänka på detta nu om det ska bli några muskler. lite jobbigt är det dock. Att äta så man är sprängmätt är inget för mig. Jag äter mycket redan innan!

Jag är taggad som tusan inför denna styrkeperiod.

Det hade varit kul med lite före och efter bilder här, men har inga bra. Jag mätte inte armar och ben och midja heller innan, det hade varit jättestor skillnad. Jag är iallafall riktigt nöjd med mina resultat vad gäller utseendet på den kämpande kroppen så här långt. Får kommentarer då och då, och det är roligt men lite genant också på ngt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar