26 november 2010

Morgonträning och veckoschema

Var iväg och tränade med bror klockan 7.00 i morse. Hmm, det är tungt med bänkpress tidigt på morgonen altså, kändes lite jobbigt också psykiskt på något sätt, lite svårt med motivationen. Har haft en del att tänka på vad gäller jobbet, så antar att det kan vara det också. Men jag körde på och efteråt kändes det som ett vinnarpass, såsom Gunde Svan säger om vinnarväder. Hur många är det som skulle gå upp 6.15 för att dra iväg och träna på morgonen mitt i en flytt just för att det just då fanns tid till träning? Inte många tror jag, och att dessutom lägga upp det så att man har energin att träna på bästa sätt som går vid ett sådant tillfälle. Jag är så bra! Så denna vecka har inte varit mycket annorlunda än andra,

Så här såg veckans träning ut.


Måndag: ACM 60 min, Core 30 min, löpning 25 min, cirkelträning puls 60 min

Tisdag: Styrkepass

Onsdag: Gympa 60 min, löpning 45 min lagom tempo, halt ute

Torsdag: Intervallträning 30 min på löpband, boxpass med viss delaktighet, jag var instruktör
Vikt 70,0kg (har moffat i mig mat, men bara upp 1 hg)

Fredag: Styrkepass

Lördag: Vila

Söndag: Längre löpning är det planerat.

Förra veckan såg ut så här

Måndag: ACM 60 min, Core 30 min, instruktion boxpass 60 min, löpning 45 min

Tisdag: styrkepass
Vikt 69,9kg (minus drygt 1kg på 3 veckor måste äta mer)

Onsdag: löpning snabbt tempo 1h 10 min morgon, Powerstep 60 min, Gympa 60 min kväll

Torsdag: Löpning 55 min, instruktion boxpass

Fredag: Cirkelträning mix

Lördag: Styrkepass

Söndag: Vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar